Naar de kwekerij

Mijn lieve oud-collega F. weet een leuke kwekerij in 't Westland waar je op zaterdagochtend als particulier voor een leuk prijsje plantjes voor in de tuin of kas kunt kopen. Vorig jaar mocht ik al een keer mee. Je moet er wel vroeg bij zijn, want op = op en, ondanks dat er geen reclame gemaakt wordt, weet een hoop mensen dit plekje te vinden. Vanochtend gingen F. en ik weer op plantjesjacht. Even na achten kwamen we aan in Naaldwijk. Nog keus genoeg. Ik kocht onder andere wat slaplantjes, kolen, maïs en een mooie rabarberplant.

Daarna bewonderde ik de prachtige tuin van F., met kippen, een kas, vaste planten, bomen en struiken en sinds kort een serrekas om heerlijk in te zitten. We dronken een bakkie, we kletsten bij en toen was het voor allebei tijd om onze tuinen in te gaan. 

Mijn mannen waren ondertussen al gearriveerd in de moestuin. De helft van de plantjes ging vanochtend de grond in en na de lunch en het dutje van de peuter gingen we terug om de andere helft in de grond te zetten. Dat er dit jaar nog maar veel van dit soort hele-dagen-buiten mogen volgen!




Reacties

Een reactie posten