Baby's

Mijn tante schreef een tijdje geleden over koppoters en dat zij tijdens haar opleiding geleerd heeft over de verschillende fasen van de tekenontwikkeling. 

Ook ik leerde over die verschillende fasen van de tekenontwikkeling. In mijn klas met oudste kleuters kunnen de meeste kinderen aan het begin van het schooljaar op z'n minst koppoters tekenen en gaandeweg het jaar verschijnen buiken, armen en steeds meer details. Maar die fasen daarvóór, van het krassen en krabbelen, die zie ik nu (weer) hier thuis. 

In een paar maanden tijd zijn de tekeningen van de peuter veranderd van krassen in krabbelen. Ik was al onder de indruk van de tekening met "robots" die hij vorige week maakte, maar vandaag verraste hij ons met meerdere tekeningen met "baby's", échte koppoters 😍  Zelfs zijn grote broer was onder de indruk: "Wow, wat maak jij mooie poppetjes!"

Krassen
Krabbels "Robots" volgens de peuter
Koppoters "Baby's in de buik"





Reacties