Avond in moestuin

Vanmiddag kwam ik, na bijna een week afwezigheid, weer in de moestuin. Ik ging even kijken of er nog wat avondeten te halen viel (Ja! Bonen, sla, komkommer en aardappelen), toen ik opeens iemand hoorde roepen:"Buurvrouw, buurvrouw!" Het waren de tuinburen, die ik door de zonnebloemen, reuzecourgettes en springbalsemien bijna niet meer kon zien.

Ze vertelden dat er weer ingebroken was. Netten kapot, hekken opengetrapt, schuurtjes opengehaald en, héél brutaal, twee avonden achter elkaar gebarbecued met groenten uit onze tuintjes. Ze hadden de dader op de wildcamera weten vast te leggen. Er was aangifte gedaan, maar de politie komt niet voor een inbraak in een moestuin. Ik vroeg hoe laat de inbreker er dan was geweest, omdat ik geregeld 's avonds tot een uurtje of negen in de tuin te vinden ben. Heerlijk rustig. 21.00 uur volgens de camera. De komende dagen gaan ze posten. En de foto verspreiden als de man blijft terugkomen.

Ik zat er vanavond toch wat minder lekker dan anders. Het was weer heerlijk rustig, maar bij elk geluidje keek ik even om me heen of er niemand over het hek tevoorschijn kwam. Sleutel in de zak, telefoon bij de hand en een hark in de aanslag. Brrrrr.




Reacties

Een reactie posten