Avond in de moestuin #2

Toen ik deze week op een avond weer in de moestuin kwam, was er iets vreemds, maar ik kon wat ik zag, niet meteen plaatsen. Ik zag het dopje van de regenpijp op de grond liggen en dacht "hmmm... zou een vogel dat gedaan hebben?" Ook lagen de stenen bij het net niet op de goede plek... Ik maakte ons huisje open, klapte een stoel uit en maakte een rondje door de tuin voordat ik met een collega zou bellen.

En toen zag ik het... Een gigantisch gat in het vogelnet! En een kapot getrapt tuinhek bij de buren! En nog één gat in ons net! En nog één! En ons hekje dat openstond! En nog één gat in ons net, op een plek waar dat helemaal niet logisch was. De gaten waren dus niet (alleen) gemaakt om doorheen te klimmen, maar gewoon om iets kapot te maken. En een grote snee in het tomatenkasje!

Ik appte de verloofde. Ik appte tuinbuurvrouw M. Ik appte tuinbuurvrouw R. En ik was bóós! Het idee dat iemand zomaar in ons tuintje had rondgelopen en die netten moedwillig kapot gemaakt had, maakte me zo kwaad! (Nog steeds!)

Tuinbuurvrouw M. stuurde vervolgens foto's van hoe ze háár tuin eerder die dag had aangetroffen. Planten uit bakken gerukt, bloempotten stukgegooid, zeil open gesneden en een tuinstoel vernield. De politie was bij hen geweest en er was een melding gemaakt. Op het nabijgelegen kerkhof waren kennelijk ook urnen vernield! Ze raadde me aan om aangifte te doen.

Dat deed ik.






Reacties

Een reactie posten