Geluk is... een Roze Trui...

"Miauw... daar stond ik dan vanmiddag... te miauwen bij de voordeur... en het baasje negeerde me volkomen! "Ga jij maar eens even lekker naar buiten..." zei ze een uur daarvoor. Puh! 'Lekker naar buiten...' Het is herfst! Dan kan het zonnetje nog zo lekker schijnen, meteorologisch gezien hoor ik binnen op de bank of op m'n kartonnetje. Dat mijn broertje Danny met 15 graden Celcius de hele dag buiten vertoeft, betekent niet dat ík dat óók zou moeten.

Afijn, ik werd dus genegeerd, al twintig minuten lang! Gelukkig zag de bejaarde Roze Trui me daar zielig tegen de voordeur geleund staan. Ze besloot me een handje te helpen. Ze belde aan, hehe. En nóg een keer. Dat kon m'n baasje niet negeren. Zichtbaar geïrriteerd opende ze de deur. Ik glipte naar binnen. Ik hoorde de Roze Trui, toen mijn baasje niet dankbaar reageerde, nog vragen:"Maar het IS toch uw kat?" Jaaaaaa, baasje! Heb dáár maar eens van terug! En nu lig ik lekker te soezen op m'n favoriete plekje. Lang leve de Roze Trui!"

Reacties