Moeders voor Moeders

* Lees eerst 'Een miskraam' *

21 juli 2015

Ooit van gehoord? Vóórdat ik op zoek ging naar een verloskundige praktijk in de buurt, had ik nog nooit van Moeders voor Moeders gehoord. Deze organisatie verzamelt urine van pril zwangere vrouwen voor het maken van medicijnen. Of ik wilde deelnemen. Op dinsdag 21 juli kwam een informatrice op visite. Ze deed een zwangerschapstest (nog steeds zwanger :D !) en legde me alles uit over plassen in maatbekers en plaskratten. Eén keer per week komt een chauffeur de kratten met plas ophalen en vervangen. “Hee, nu weet ik wat die kratten bij de voordeur van de buren deden!” aldus vriendlief. De oplettende buurvrouw weet dus ook eerder dan alle anderen wat die kratten op dinsdag bij míjn voordeur staan te doen.... Ik kreeg ook m’n eerste cadeautje. Een super lief, schattig, zacht babydekentje. Zag ik tot een tijdje geleden zwangere collega’s en vriendinnen overdreven reageren op zachte, lieve, schattige dekentjes/ knuffeltjes/ kleertjes (why?!), nu smolt ik zelf! Het zullen de hormonen wel zijn....

Reacties