De intake

* Lees eerst 'Een miskraam' *

28 juli 2015

Vandaag mocht ik voor het eerst naar de verloskundige. Ik moest minstens drie glazen water van tevoren drinken en ik mocht niet plassen (help!).
De verloskundige was een aardige mevrouw die ons héél veel informatie gaf en héél veel vragen stelde. “Ah, ik zie dat de huisarts al heeft berekend wanneer de bevalling zou moeten plaatsvinden,” zei ze, nadat ze de verwijsbrief van de huisarts bekeek. :)
Na alle vragen ging ze aan mijn buik voelen. “Kijk, als je hier drukt, voel je het puntje van je baarmoeder.” Ik prikte en prikte, maar voelde niks....
Daarna ging ze proberen om de kleine baby in beeld te brengen met behulp van echoapparatuur. Ze zag een volle blaas (HELP!) en daaronder een zwart cirkeltje met een kleine tuinboon erin; de baby! Vervolgens ging ze op zoek naar een kloppend hartje. “Ja, kijk, deze flikkerende pixel is het hartje dat klopt.” “Oooh, jaaaaa, ik zie het,” zei vriendlief. Ik keek en keek, maar ik zag niks....
Over drie weekjes mag ik terug voor een termijnecho. Misschien dat ik dan meer kan voelen en zien... maar de kleine erwt zit er nog! En daarna mocht ik plassen! Joepie!

Reacties