Vechtersbaas

"Zorro heet ie, de wit-gevlekte vechtersbaas van nummer 60, altijd op zoek naar ruzie. Danny en ik hebben ons al meerdere malen door hem laten wegjagen, uit ons eigen territorium nota bene!

Vandaag was voor mij de maat vol! Zorro kwam weer eens ons gebied inbanjeren, op zoek naar iemand om mee te matten. Nou! Dat heeft 'ie geweten!

Terwijl die rooie, van een eindje verderop, bang wegrende, besloot ik af te wachten. Zorro stond dreigend voor me. 'Zo groot is ie van dichtbij eigenlijk niet,' dacht ik. Ik sprong vól bovenop 'm! Ik rolde over 'm heen, maakte mijn meest angstaanjagende geluiden "Wrauauauauauuaaaaawwww!" en toen ie wilde ontsnappen, holde ik achter 'm aan. Spuugzat was ik al die intimidaties!

Helaas hadden Zorro's buren ons in de smiezen. "Aaaaah, zielig...." De twee dames probeerden me van Zorro af te duwen, maar dat lukte niet! Ha! Mijn eigen baasje zag de mevrouwen wijzen en iets roepen en besloot polshoogte te komen nemen. Op dat moment verslapte mijn aandacht en zo kon Zorro ontsnappen. Hij zette het op een lopen. De sukkel! "GRRRRRRR." Geen lol aan zo!

Ik ging vervolgens gedwee mee naar binnen. Nu lik ik mijn wonden en lig heerlijk tevreden naast m'n baasje op de bank. Ze vindt me maar wát stoer!"

Reacties