Yoga

Mijn yogaschool heeft deze week vakantie en dus wordt er een vakantierooster gedraaid. De ashtanga/ vinyasa yogales die ik normaal volg, ging niet door. Ik besloot dus een keertje mee te doen met een hatha yogales om 10.00 uur 's ochtends. Dat ging zo:

Docent: "Heeft iemand blessures waar ik rekening mee moet houden?"
Één van de vijf (hele) oude mensen op de matjes had zijn tanden getrokken. Een ander vond die-en-die oefening zo fijn de vorige keer. En weer een ander was de keuken aan het slopen... De yogadocent ging proberen om er rekening mee te houden.

Twee deelnemers hadden overduidelijk moeite met 'links' en 'rechts'.
Docent:"Ria, hoor je me?"
Ria:"WAT ZEG JE? OF IK JE HOOR? NEE, MAAR IK VOLG JE GEWOON."
Docent: "IK ZAL WAT HARDER PRATEN!"
De mannelijke deelnemer bleef gewoon verkeerd om staan.

Er werd gekreund, gepuft en gesteund. Botten kraakten en het uur kroop tergend langzaam voorbij (en NÓG een maangroet... want afgelopen weekend was het volle maan!)... De geur van zweetvoeten was aan het eind bijna niet te harden!

Na de "namasté" op het eind, vroeg de docent aan iedereen hoe ie de les had ervaren. Het was een pittige les geweest! De mannelijke deelnemer had minder gezondheidsklachten sinds hij naar de sportschool ging en deelnam aan de wekelijkse yogalessen en één van de deelneemsters had het eng gevonden om voorover te buigen.

En na deze les kan ik vol energie aan de rest van de dag beginnen! Fijne woensdag!

Reacties