Blije Panda

Mijn Panda is blij! (Ik iets minder.) Sinds gisteren mag ie weer bijna wekelijks op en neer naar Rotterdam! Op de heenweg file-rijden en op de terugweg met een lekker vaartje naar huis.

Ik ben gisteren begonnen aan blok 2 van de opleiding Vakbekwaamheid Bewegingsonderwijs. Iedereen die na 2001 afstudeerde aan de Pabo heeft geen gymbevoegdheid en mag dus geen gymlessen geven aan groep 3 t/m 8.  Op de Pabo behaalde ik jaren geleden al het blok 1-deelcertificaat. Daarna schoof ik deelname aan blok 2 en 3 telkens voor me uit.... maar ja... ooit moest ik eraan geloven... (Eigen vaardigheid. Tig gymlessen verzorgen. Studeren. Toetsen. Presentaties. Portfolio maken. Pffff.)

Gisteravond was het dus zover. Ik zag er als een berg tegenop. Maar eigenlijk was het best leuk. Nadat ik een (letterlijk) verpletterende eerste indruk achterliet bij mijn docent (ik struikelde bij een poging om mijn hink-record te verbeteren, met mijn gezicht op de grond *kreun* dit is dus DE reden dat ik niet eerder begonnen ben! #dikkelip #motorischonhandig), speelden we het Superheldenspel (leuk!) en na een stukje theorie en uitleg van alle opdrachten speelden we Hokjes-trefbal (leuker!).  Komend jaar ben ik dus héél véél en héél vaak in sporthallen te vinden. Ik hang de vlag uit als ik de gymbevoegdheid bij elkaar gesport heb!

Reacties

Een reactie posten