Even voorstellen... kater #2

"Miauw... ik zal mezelf ook even voorstellen. Tot voor kort heette ik Stitch. Nu luister ik naar de naam Patrick, maar dat is ook niet alles... (Pet, Petje, Petjekroketje, Petjetoupetje, Petjeretteketetje, Petjewatletje). Maar goed, het zij ze vergeven. M'n stiefbroertje en ik hebben immers weer een dak boven ons hoofd, een lekker dekentje en bovenal een (schamel) gevuld bakje voer.

Afgelopen week, de tweede week in ons nieuwe huisje, had ik het wat moeilijk. M'n kleine broertje Danny is in december twee jaar geworden. Hij is nu dus kleuter-af en dat heb ik geweten. Nu hij een beetje gewend is in het nieuwe huis en aan de nieuwe baasjes, wil hij zich doen gelden. Ikzelf ben niet zo'n fighter (sommigen zouden me een softy noemen) en laat me veel welgevallen. Té veel misschien wel. Deze week heb ik wat moeite gehad met de nieuwe hiërarchie, pikorde, machtsstructuur, rangorde of hoe je het ook wil noemen. Ik liep met m'n kattenziel onder de arm en de katerstaart tussen de benen. Ik wist me even geen raad met de situatie. Telkens wanneer ik onverdeelde aandacht kreeg, kwam Dan zich ertegenaan bemoeien en droop ik af. Gelukkig hadden m'n baasjes het al snel in de gaten en de laatste dagen wordt Danny zonder pardon genegeerd (oeh, niks ergers dan genegeerd worden als kat!)! Ik heb het nu weer steeds beter naar m'n zin. Ik ben nieuwsgierig, ondernemend en lig graag tegen een wollen dekentje of mensenbenen! Er is niks fijners dan een stormachtig weekendje met de baasjes op de bank. Fijn weekend allemaal!"

Reacties