25 april 2014: Avenida Paulista

De tweede dag alleen in São Paulo bracht ik door op de Avenida Paulista, het financiële centrum van de stad. Ik ging op zoek naar ansichtkaartjes. De twee boekwinkels die in de reisgids stonden, vond ik nochtans niet. Daarom kocht ik, na een korte theepauze, wat kaartjes bij een krantenstand. Deze meneer sprak geen Engels. Mijn vraag om er postzegels bij te doen begreep hij niet. Gelukkig was er een andere meneer die even kon vertalen. Nadat ik de Avenida Paulista op en af gelopen was, bracht ik de (na)middag door aan de rand van het zwembad in het hotel. Ik haakte de vlaggetjesslinger voor baby Rafael af en schreef alvast wat ansichtkaarten (om ze vervolgens nooit te posten).

’s Avonds aten we bij een Braziliaans visrestaurant. Om hier te komen liepen we circa 900 meter via de Avenida Paulista. Maar daar hing na het donker een heel andere sfeer dan overdag. We begrepen opeens waarom alle gasten zich met een taxi vóór het restaurant lieten afzetten… Gelukkig wéér niet overvallen.

Reacties