Een tuin

Huizen waarbij je niet veel hoeft op te knappen, zonder bovenburen en mét een tuin zijn in deze regio, in onze prijscategorie, (bijna) onvindbaar. Daarom ging ik na de aankoop van ons nieuwe dubbel bovenhuis op zoek naar een volkstuin, voor de groene vingers. Bij de zoektocht kwam ik erachter dat er veel verschillen zijn tussen volkstuinverenigingen. Bij de een betaal je huur, bij de ander pacht je een stuk grond, bij weer een ander koop je voor duizenden euro's een tuinhuis en altijd heb je te maken met wachtlijsten. Ik vond een volkstuinvereniging op loop- en fietsafstand, met huurtuintjes en een korte wachtlijst. Ik mailde in januari en kreeg te horen dat ik waarschijnlijk eind 2013 in aanmerking zou komen. Prima!

Deze week kreeg ik een mail van het volkstuinen-secretariaat met de mededeling dat er tegen verwachting in een tuin beschikbaar was gekomen en ik mocht komen kijken. Vandaag was het zover. Dylan en ik kleedden ons warm aan en liepen naar Arentsburgh. Daar kregen we eerst een koude rondleiding over het complex; muffe kantine, mesthoop, zadenwinkeltje, afval, speelplek en tuintjes. Daarna kregen we plot 54B te zien. 100 m2 braakliggende grond. 100 m2 is behoorlijk groot in het echt! Dylan en ik kregen meteen de tuinspirit. We zeiden 'ja' tegen de tuin en vanaf 1 april zijn we de trotse bezitters van zowel een dubbel bovenhuis als een grote volkstuin.

Ook groene vingers? Wilt u helpen omspitten, composteren, mest kruien, schoffelen en onkruid wieden? U bent van harte welkom!

http://www.atvarentsburgh.nl/

Reacties