De balkoninspecteur

Vanochtend kwam de balkoninspecteur. Deze meneer controleert in gemeente Rijswijk álle balkons, opdat er geen per ongeluk van het huis afbrokkelt. Een tijdje geleden kondigde deze meneer zijn bezoek aan middels een brief. Helaas werken vriendlief en ik beide op maandagen om 12.00 uur en dus belde ik de inspecteur (telefonisch bereikbaar tussen 8.00 - 10.00 uur) om een afspraak te maken in mijn herfstvakantie. Woensdag om 10.30 uur leek me toen een mooie tijd.

Voordat de balkoninspecteur kwam maakte ik het huis een beetje netjes. Ik deed vlug vlug de afwas. Ik ruimde al m'n knutsels op, legde de kussentjes netjes, maakte het bed, haalde het om nog vlug te ontbijten en te douchen.... komt meneer tien minuten te vroeg. *aaaaah, m'n haar nog niet geföhnt*

De meneer legitimeert zich. Maar ook zonder legitimatie kon ik al van ver zien dat híj de balkoninspecteur was. Kaal hoofd, grote omvang, blauwe bodywarmer (zo een als wannabe-boer Bert), stevige pas en een serieuze blik. Meneer komt binnen. "Zo, eerst vóór controleren." Hij past net achter de bank langs, met een beetje wrikken. Sergio slaat hem gade vanachter de bank; onder de indruk van het postuur. Hij schudt aan de reling, meet de hoogte ervan. "Goed, volgende." Achter precies hetzelfde. Schiet een fotootje van het balkon van de Balkans en klaar is Kees. Ik, verbouwereerd dat er meer werk zat in het opruimen, de afwas en op tijd klaar zijn met douchen:"Dat ging vlug." "Ja, ach, als alles goed is ben ik zo weer weg. Hier moest ik uit he? Daag" :|

Reacties