De doucheslang

Onze doucheslang was nodig aan vervanging toe. Eerst zat er een klein gaatje, maar na verloop van tijd werd het gaatje groter en groter. De badkamer was vaak natter dan degene die een verkwikkende douche probeerde te nemen. Vriendlief probeerde vorige week wat ducttape om de slang. Trots vertelde ie dat dat hielp. Niet voor lang; na twee douchebeurten was weliswaar het gat nog steeds bedekt met ducttape, maar zowel onder als boven de ducttape kwam het water er vrolijk uitgespoten. Tijd voor een nieuwe doucheslang.

Ik belde mijn handige pappa. De vereiste (waterpomp)tangen waren niet in ons bezit. Bij ons laatste bezoekje aan Limburg kregen we dan ook twee tangen te leen. Lief!

Vanavond was het zover. Na de oude doucheslang vakkundig met de tang en een theedoek losgekoppeld te hebben, waren vriendlief en ik bijna klaar om naar de bouwmarkt te gaan. Maar eerst moest ik nog wat minder hippe kleding aantrekken. Een grote slobbertrui is altijd gepast voor de doe-het-zelf-zaak.

Eenmaal binnen was het zoeken naar de sanitair afdeling. Sanitair- accesoires, badkuipen, douchetangen, douche-sets, kranen én doucheslangen! We kochten de goedkoopste PVC doucheslang van 1,5 meter, voor ons huurhuis.

Thuis ging ik 'm meteen installeren. Met wat telefonische hulp van 'het thuisfront' moest dat wel lukken. Ik plaatste het rubbertje met gaasje, draaide de plastic 'schroef' vast en *krak*  de 'schroef' begaf het! Ik heb nog geprobeerd of de slang ook werkt met kapotte 'schroef', maar dan spuit nog steeds het water aan alle kanten eruit! GRMBL! Nu kunnen we helemaal niet meer douchen!


Update: Doucheslang is ingeruild voor een duurder, beter exemplaar met chrome 'schroef'. Dylan heeft 'm gemonteerd. "Oei, nu hebben we een nieuw probleem.... Hij past niet meer in de houder...." maar dat was een kwestie van 'm andersom vastzetten. Hij doucht weer!
Beter dan ooit!

Reacties