"Ik at een vlieg en een motje"

"Miauw. Vond u het ook zo'n lekker zonnig dagje vandaag? Ik ben niet zo'n buitenkat (buiten is me veels te eng), maar wanneer de zon schijnt en mijn baasjes op het balkon zitten dan wil ik me wel eens laten verleiden. En wat vandaag extra leuk maakte was het wasrek met kleren, washandjes en handdoeken. Daar kan ik me dan onder verstoppen en ongestoord de buurtjes gadeslaan. Dat mijn baasjes was vervolgens onder de kattenharen zit, tja... daar kan ik niks aan doen....
Vanaf mijn verstopplekje zag ik Jarno, mijn onderbuur. Die stond zich weer eens verschrikkelijk aan te stellen. Hij heeft een heel eigen 'miauw'. Je hoort hem al van verre aankomen, de uitslover. Ook zag ik R., mijn buurman. Die veegde zijn kunstgras. De andere buur, A. knipte zijn heg. Het leek wel of de hele buurt z'n tuintje in orde maakte. Ook mijn baasjes waren naar het tuincentrum geweest voor wat nieuwe plantjes. Laurien maakte de beide balkons mosvrij, leukte de balkonbakken op en wist mij over te halen om voor het eerst het 'voorbalkon' te betreden. Dat was erg spannend, want aan de straatkant gebeurt het! Ik zag allemaal buurtbewoners fietsen, naar hun auto lopen, elkaar groeten. Brrrrrrrr. Ik kreeg er de kriebels van. Ook zag ik twee mooie vluchtwegen. Aan beide kanten kan ik, in theorie, via de vensterbank naar het balkon van de buren springen. Maar dat ga ik natuurlijk niet doen. NU niet in ieder geval. Nu ben ik moe van een dagje buiten. Miauw."


Reacties

Een reactie posten