Pasfoto's

Pasfoto's maken voor een nieuw paspoort is NIET LEUK! 's Ochtends geprobeerd de wallen vakkundig weg te werken, make-up op, alle oneffenheden gecamoufleerd, haartjes leuk geföhnd en gestyled, leuke oorbellen uitgezocht, na lang wikken en wegen kleding gekozen en met goede moed naar de pasfoto-studio. Wat moet, dat moet. Een vriendelijk meisje vertelt dat het haar niet over mijn wenkbrauwen mag, mijn oorbellen moeten uit vanwege te groot, ál het haar moet achter de oren, want anders ziet de autoriteit de aanhechting van mijn oren niet (ja, als terrorist wordt het je moeilijk gemaakt! Zélfs de aanhechting van de oren moet goed nagemaakt zijn wil je als Laurien de grens over!), en de achtergrond van de studio is onflatteus grijs. "Mondhoeken mogen best een beetje omhoog," zegt het meisje, waarschijnlijk voor de vriendelijke uitstraling. "Oei, nu zaten je lippen niet helemaal op elkaar, kijk maar...!" Inderdaad, je zag een miniem stukje tand. Poging 2 lukt. Ik had daarna nog door kunnen gaan voor 'de gezellige foto', maar ik hou het maar op de officiële foto's. Ik ben niet zo van de pasfoto's. Nu prijkt er binnenkort voor de komende tig jaar een ongezellige, grijze foto met raar haar mét wenkbrauwen op mijn paspoort. Jippie!

Reacties

Een reactie posten