Carnaval

Vanmiddag carnaval gevierd met de Zuid-Hollandse kleuters. Hoewel ik niet zo'n grote carnavalsliefhebber ben, begon het toch te kriebelen, toen de carnavals-cd (samengesteld door mijn geliefde) in de autoradio begon te spelen. Nederlandstalige en Limburgse carnavalskrakers wisselden elkaar af. 's Ochtends heb ik de kleuters nog proberen bij te brengen waar het carnavalsfeest nu precies vandaan komt en waarom we het vieren. Ze luisterden aandachtig en dachten tegelijkertijd "gekke juf!"

's Middags waren we allemaal verkleed. Het werd een erg geslaagde middag; door de gangen hossen met de kleuters, modeshow en dansen in de klas en nog even naar buiten. Het was reuze gezellig en wat heb ik gelachen om mijn Hollandse kindjes die uit hun dak gingen op Sjoan Bein van de Janse Bagge Bend; "Leuk liedje juf, maar ik weet niet wat ie zingt...." aldus één van mijn kleuters. Alaaf!

Reacties